Головна » 2012 » Грудень » 18 » Попередня обробка вокалу

23:32
Попередня обробка вокалу



Запис і професійне зведення вокалу.


Попередня обробка — видалення шуму, фільтрація шкідливих частот, а також видалення свистячих звуків у вокалі.




Видалення шуму з вокалу

Як би ви не обесшумливали вашу студію, шуми все одно є. Навіть якщо шум при запису не значний, все одно його краще звести до мінімуму. Це знадобитися для більш якісної подальшої обробки вокалу. Робиться це дуже просто і швидко. Ставимо на вокальну партію плагін від Waves — Z-Noise. Далі на вокальної доріжці виділяємо місце, де був запис, але не було голосу. Програємо це місце, і на плагіні натискаємо кнопку Learning

Ще раз натиснули на кнопку Learning, тим самим плагін запам’ятає частоти шуму і надалі просто вирізає їх з усієї вокальної доріжки. Регулюємо Thresh і Reduction, так що шум максимально був пригнічений, але не зіпсувалася вокальна партія, так як при сильних налаштуваннях плагіна, вокал починає сильно спотворюватися. Простіше кажучи, знаходимо золоту середину.

Вирізування (фільтрація) шкідливих частот у вокалі

Провівши грамотну фільтрацію частот, ми зробимо вокал більш чистим, і це зовсім не погіршимо якість звучання, швидше навпаки. Вирізати частоти найкраще еквалайзером з функцією фільтрації. Особисто я вибираю Pro-Q від фірми FabFilter. Він найбільш професійно справляється з цим завданням. Вирізаємо все, що нижче 95Гц. Можна зрізати більше, аж до 120Гц, якщо замислюється зробити вокал «кришталевих».

Наступним кроком буде пошук і видалення проблемних (резонансних) частот. Параметром Q робимо смугу більш вузької, Gain виставляємо голосніше і з допомогою регулятора FREQ рухаємо смугу по всьому частотному діапазону вокалу, відшукуючи резонансні частоти.

Там, де чути сильні, так сказати перешкоди, неприємні на слух, опускаємо GAIN приблизно до -5dB. Зазвичай це дві або три частоти.

Видалення свистячих звуків у вокалі


Насправді цю проблему можна усунути ще до запису вокалу, притуливши самий звичайний олівець на поп-фільтр, що б, образно кажучи, голос поділявся на дві половинки, праву і ліву. Таким чином, олівець виконає функцію природного деэссера.

Але якщо вокал записаний, і місцями чути пробивна неприємне «S» звучання, то з цим завданням відмінно впорається вокальний плагін RDeEsser від Waves. У регуляторі частот Freq вписуємо частоту 5500 Гц, так як саме там знаходяться свистячі призвуки. Регулюємо Range і Thresh, так що б дещо пом’якшити «S» звучання. Знову ж головне не перестаратися, інакше вокал стане дуже глухим.