Головна » 2012 » Травень » 30 » Етапи обробки в мастерингу

22:37
Етапи обробки в мастерингу

На відміну від звукорежисера зведення, мастеринг-інженер має справу не з окремими інструментами, а з готовим зведеним стереофайлом (виняток становить технологія стемів (субмиксов), про яку піде мова далі).

Але, незважаючи на це, він може багато чого змінити у фонограмі за допомогою таких інструментів, як частотна, динамічна, просторова обробка, а також застосуванням MS-технології. Не існує строгих правил застосування певної послідовності дій, але є рекомендації, засновані на доцільності застосування певної послідовності операцій в конкретних випадках.

Наприклад, компресія в мастерингу частіше застосовується до еквалізації, інакше будь-яка зміна налаштувань еквалайзера зажадає подальшого зізміни налаштувань компресора. Шумозаглушення проводиться обов’язково до компресії, так як в противному випадку компресор «витягне на поверхню» небажані шуми і з ними буде важче боротися.

Працюючи над забарвленням звуку, багато фахівці радять встановлювати еквалайзер спочатку для «хірургічних» завдань (видалення резонансів тощо), а лише потім для «творчих» (загальна забарвлення фонограми), і в кінці застосовувати динамічний еквалайзер, щоб змінювати «тон» тільки в гучних або тихих місцях фонограми. Лімітер обов’язково встановлюють завжди останнім в ланцюзі обробки.


Крім того, певні параметри можуть добре підходити до куплету, але не підходити до приспіву, тому доводиться скористатися автоматизацією. Редагування пауз на початку і в кінці фонограми робиться в самий останній момент перед дизерингом.

Більшість людей, що займаються звукозаписом, знають про існування мікрофонної системи MS, в якій використовуються два мікрофона: мікрофон M (mid) і мікрофон S (side). В якості останнього служить двусторонненаправленный мікрофон, а в якості мікрофону M використовується мікрофон з будь спрямованістю. Для отримання повноцінної стереокартины сигнали з мікрофонів M і S надходять на сумарно-різницевий перетворювач, в якому сигнали S і М складається для отримання сигналу лівого каналу, і S віднімається з M для отримання сигналу правого каналу.

Дана система володіє хорошою моносовместимостью, а також можливістю подальшої роботи над звуковими планами (наприклад, наближення-віддалення джерела в звукової картині).


Використання техніки MS на етапі мастерингу дозволяє окремо працювати над джерелами, розташованими по центру, і тими, що розташовані по краях стереокартины. Відповідно, можна не тільки впливати на музичний баланс твору, але і, наприклад, виконати частотну корекцію тільки тих інструментів, які знаходяться по центру, що є дуже корисною можливістю.