Головна » 2012 » Грудень » 20 » Компресія вокалу

22:04
Компресія вокалу


Запис і професійне зведення вокалу. Компресія вокалу. Багатосмугова компресія вокалу. Компресія вокалу з аналоговим звучанням.

Компресія вокалу з використанням звичайних компресорів


Компресія є невід’ємним процесом обробки при зведенні майже будь-якого інструменту, особливо, що стосується вокалу. Елементарна функція компресора, яка використовується при зведенні вокалу — підрівняти динаміку гучності. Іншими словами після компресії самі тихі місця стануть голосніше, а найгучніші тихіше, отже, вокальна доріжка стане більш-менш рівною.

Всі компресори працюють по різному. Який вибрати вам, вирішуйте самі. Я лише можу порадити кілька компресорів для вокалу, які я вважаю найбільш якісно справляються з цим завданням. Звичайні компресори працюють з усім частотним діапазоном з однією силою, на відміну від багатосмугових.

Параметри компресора для вокалу майже завжди стандартна, змінювати слід тільки параметри Threshold і Gain, так як всі записи відрізняються по гучності, і тому кожен виставляє ці параметри самостійно. Послідовність також слід дотримуватися.

Ratio — 2-4 (співвідношення невелике для того, що б не отримувати сильну компресію, яка може занадто придушити динаміку)
Attack — 5 мс (маленька атака, компресор спрацьовує моментально, піки згладжуються)
Release — до 100 ms (середній час відновлення, компресор непомітно працює)
Threshold — виставляйте так, щоб компресор спрацьовував на 3-7 ДБ (зазвичай на компресорах є спеціальні індикатори), чим сильніше ви будете опускати ручку Threshold тим більше компресії ви почуєте.
Gain (Output) — піднімайте гучність на стільки ДБ, на скільки компресор в середньому її придушив. Якщо на індикаторі компресора максимальне значення, наприклад 6 Gain збільшуйте в 2 ДБ. Тим самим втрачену гучність від роботи компресора ми відновлюємо.

Компресія вокалу з використанням багатосмугового компресора

Для багатошпальтової компресії я використовую LinMB від Waves. Багатосмуговий компресор це дуже точний інструмент і виконує безпосередню функцію компресії дуже якісно, так як він дозволяє компресувати різні групи частот (високі, середні, низькі середні, низькі) з різною силою. Насправді багатосмугова компресія використовується при мастерингу, але для більш якісної компресії вокалу, його також можна використовувати, навіть швидше потрібно.

Точна настройка багатосмугового компресора на вокалі:

1. Вбиваємо значення для всіх частотних смуг: Low — 300Гц, LMid — 600Гц, HMid — 3000Гц, Hight — 8500Гц

2.Відтворіть весь вокал, від початку і до кінця, що б компресор визначив пікові значення в кожній частотній смузі.

3.Пікові значення записуємо в кожен THRSH частотних смуг

4.Режим компенсації гучності (MAKEUP) переведіть у AUTO

5.Відтворіть вокал, а потім регулятор MASTER THRSH опускайте до тих пір, поки смуга динамічної активності не буде знаходитися приблизно у середині синьої зони. Це означає, що матеріал буде компрессироваться приблизно в 5db. Чим сильніше опустіть регулятор master TRESHOLD, тим сильніше компрессируется вокал.

6.Налаштуйте атаку компресії так, щоб у першій смузі з’явилося значення приблизно 1-5ms. Робимо коротку атаку для того що б компресор швидко спрацьовував на пікові значення. Все це робиться, як і в попередньому записі, тільки тепер опускаємо вниз ATTK MASTER.

7.Виставляємо реліз (хвіст компресії). Вважаємо на калькуляторі 60000/BPM. У мене швидкість треку 90. Потім можна ділити на кратне двом (4,8,16) Ну що б врешті вийшло приблизно (60-160). Налаштовуємо MASTER REL, що б значення в low смузі відповідало вашому числа, отриманого в результаті підрахунку. Таким чином, час відновлення компресора буде працювати щодо темпу вашого треку.

8.Скидаємо пікові індикатори, просто натискаючи на них, і відтворюємо весь вокал, ну або хоча б найгучніші місця в ньому. Щоб прибрати піки, натискаємо кнопку Trim.

По суті, якщо ви зробили багатосмужну компресію, то подальше компресування не обов’язково. Але особисто я вважаю, що компрессировав частотні діапазони окремо, слід загнати під загальну компресію.

Причому компресія на даному етапі відбудеться мінімальної, лише злегка прикрасивши вокал аналоговим звучанням, так я зазвичай використовую компресори імітують аналогове обладнання. У пакеті від Native Instruments — Vintage Compressors є три компресора з аналоговим звучанням. У кожному з них є прессет для вокалу.

Але працюють ці компресори по-різному: VC 160 додає грязноту і жирність, VC 2А — гладкість і теплоту лампових приладів, VC 76 характеризується своєю пробивною здатністю. Який вибрати вирішувати вам, але особисто я для компресії вокалу вибираю VC 2А.

Процес дуже простий: вибираємо прессет Vocal, трошки зменшуємо компресію за допомогою регулятора PEAK REDUCTION для уникнення надмірної компресії, і підвищуємо гучність регулятором GAIN, для того що б відновити втрачену гучність. Найголовніше не робити сильні налаштування, що б залишити місце для підвищення гучності іншими плагінами при зведенні вокалу.