Головна » 2012 » Березень » 26 » Філософія мастерингу

01:39
Філософія мастерингу

З технічної сторони мастеринг описати досить просто: це проміжне ланка між студією звукозапису і заводом-виготовлювачем, зайнятий підготовкою матеріалу для подальшого копіювання та розповсюдження. Але що криється за цими словами? Коли говорять про мастерингу, мова звичайно йде про дороге, ексклюзивне, часто ламповому обладнанні, яке застосовується в мастеринг-лабораторіях. Але головна частина «обладнання», головний інструмент звукорежисера мастерингу – це його слух. Часто можна почути фразу: «Мастеринг – це 30% інструментів
і 70% досвіду того, хто займається мастерингом». Щоб зрозуміти, чим же керується професійний звукорежисер мастерингу, приймаючи те чи інше рішення, наведу висловлювання відомих фахівців у даній області. Взято з книги «Керівництво мастеринг-інженера»
Боба Овсински, оформленої у вигляді збірки з інтерв’ю.
Питання автора: «У чому, на Вашу думку, полягає філософія мастерингу?».

Greg Calbi: «Головне для мене – зрозуміти, що ж людина хотів зробити в своїй роботі, але не зміг.
Не можна просто взяти трек і почати займатися мастерингом. Іноді найважче – це зрозуміти, чого людина хоче, «почути» його. Одного разу хтосьсказав мені слова, які я вважаю кращим компліментом: «Причина, по якій я завжди працюю з Вами, – в тому, що мій твір звучить так само, як зробив я, але тільки краще». І це те, до чого я завжди прагну! Я не намагаюся змінити мікс – я намагаюся його поліпшити, посилити. Я беру чужу ідею і працюю до тих пір, поки не відчую: ось воно».

Dave Collins: «найголовніше можна висловити словами Гіппократа:» не нашкодь! Якщо клієнт прийшов саме до вас, значить, він вам довірився, він чекає, що його мікс буде звучати краще завдяки вам.
Якщо ви професіонал у цій справі і займаєтеся мастерингом 10…20 років, то ви чуєте все, ви знаєте, що звучить не так, неправильно. Ми живемо в забавне час. У вас є коробочка, на якій написано «мастеринг», і ви вибираєте стиль рок-н-рол і чекаєте дива. Але коли людина написав книгу, він посилає її редакторові, щоб той прочитав і подивився на неї з боку. Отримуючи фонограму, звукорежисер мастерингу, подібно до редактора, дивиться на неї свіжим поглядом, а точніше, слухає її «свіжим слухом». Коли я слухаю запис в перший раз, то не знаю, що всю сесію гітарист конфліктував з вокалістом або, що до кінця сесії всі пересварилися один з одним. Я просто слухаю звук, що виходить з моїх колонок, і роблю висновки».

Bernie Grundman: «Мені здається, мастеринг – це спосіб змусити музику сильніше впливати на слухача, максимізувати її. Цеостанній творчий крок, а значить, останній шанс щось змінити.
Досвідчений звукорежисер прослухав величезну кількість матеріалу і знає, що таке дійсно хороша запис в різних жанрах музики. І в своїй голові він постійно порівнює кращі зразки з тим, що звучить в даний момент.

Можливо, ті зразки, які справили на нього враження, містять в собі те, що шукає продюсер зараз…
Філософія полягає в тому, що музика сама повинна сказати вам, що з нею робити. Те, що монітори вам говорять, – це правда (звичайно, якщо у вас хороші монітори). І тоді, впливаючи на звук, ви повинні відчувати, чи дійсно його поліпшили або просто зробили звук яскравіше і/або голосніше, ніж у кого-то».

Bob Katz: «У цю професію я прийшов не так, як більшість моїх колег. По-перше, я був аудиофилом. По-друге, я зробив велику кількість записів у стерео (стереопарою). Це мій підхід. Мені подобається природність. Звичайно ж, я дуже багато працюю з рок-н-ролом і хэвиметал, але я завжди беру за еталон частотний баланс акустичного інструменту або вокалу. І, до речі, моїм клієнтам (хоч і не всіх) цей підхід теж подобається. Сьогодні існують виключення, і якщо рок-група попросить неприродно підкреслений бас, то я виконаю її прохання. Але все ж зазвичай я намагаюся працювати з проектами, які мають природний тональний баланс».

Glenn Meadows: «На мою думку, мастеринг завжди був і залишається мостом між індустрією Pro Audio і індустрією Hi-Fi. Ми беремо у замовника матеріал, який в більшості випадків добре звучить на потужних професійних акустичних системах, і наше завдання – змусити його звучати так само на побутовому акустиці. Ми – це останній шанс розібратися в питанні «що не так».

Bob Olhsson: «Моє перше правило в мастерингу – «не нашкодь»! Для мене це означає зрозуміти і зробити те, що люди (звукорежисери, продюсери, музиканти) намагалися зробити і зробили б, маючи акустичні системи найвищого рівня, дороге мастеринговое обладнання, кімнату прослуховування і досвід як у мене. Я частково намагаюся поставити себе на їх місце і, природно, бачачи весь процес в цілому, намагаюся виключити те, що стоїть на шляху між артистом і слухачем, – сучасні технології. У вас є виконавець на одному кінці, і є слухач на іншому.

Я вважаю основним завданням тримати технічні аспекти як можна далі від процесу музичного виконання. Це найбільш важлива річ. Тільки тоді ви зможете «посилити» те, що вклали в музику виконавець, звукорежисер, продюсер, і донести це до слухачів, що мають різні програють системи та умови прослуховування».

Doug Sax: «Якщо не потрібно нічого робити – не роби. Мастеринг не створює продукт, я не готую страву – я його приправляю. Якщо блюдо готове і нічого не вимагає – я залишаю його. Якщо навіть просто додати сіль, страва вже буде зіпсовано. Я намагаюся зберегти те, що зробив звукорежисер.
Як правило, звукорежисер відомості має більш скромні умови моніторного контролю, ніж я, тому я можу, трохи эквализовать, і все».

Eddy Schreyer: «Необхідно зробити продукт, який був би конкурентоспроможним як по частотному балансу, так і по гучності».