Головна » 2012 » Грудень » 19 » Еквалізація вокалу.

15:30
Еквалізація вокалу.

Еквалізація вокалу. Додавання гармонік в вокал

У попередній статті (попередня обробка вокалу) було описано про фільтрацію вокалу, тому в цій статті про вирізання я нічого описувати не буду. Я покажу як і з допомогою яких еквалайзерів зробити вокал читаним, голосним і приємним.

Перше, що ви повинні зрозуміти, з якими частотами необхідно працювати у вокалі. Кожен частотний діапазон, за щось відповідає: 120-240 Гц — повнота вокалу, 2-4кГц — присутність вокалу, 4-9кГц — розбірливість вокалу, 10 -16 — прозорість вокалу.

До еквалізації вокалу я підходжу креативно, що і вам раджу. Мені не подобається просто брати один еквалайзер і крутити потрібні частоти. Суть вокалу не змінюється. Я люблю використовувати еквалайзери, які додають гармоніки, а також імітують аналогове обладнання. Це робить вокал більш живим.

Повнота вокалу (120-240Гц)

Перший плагін MaxxBass від Waves нічого начебто не імітує, але дуже добре справляється з низькою складової вокалу. Вибираємо прессет pensado vocal. У відділі для роботи з динамікою (Dynamics) — ratio робимо менше двох, response ставимо, де то в районі 15. У відділі Harmonics, High Pass виставляємо 12 ДБ, Decay -16. Original Bass прибираємо повністю, MaxxBass робимо десь- 2, — 4. На Freq виставляємо частоту вище 200Гц. Все, вокал набрався повноти. Хоча хочу сказати, що використання даного плагіна не скрізь доречно, тому, якщо вам результат не подобається, то краще з низами нічого не робити.

Присутність вокалу (2-4кГц)

Зробимо це за допомогою еквалайзера, який додає гармоніки PuigTec EQP1A від Waves. У відділі High frequency вибираємо частоту 3кГц, Boost (посилення) ставимо в районі 2х 3х.

Розбірливість вокалу (4-9кГц)

Також використовуємо PuigTec EQP1A. І змінюємо High frequency — 8кГц, Boost — 3.

Прозорість вокалу (10-16кГц)

Будемо користуватися, по суті, таким же еквалайзером але від TRacks High frequency — 12кГц, Boost — 6.

Загальне насичення вокалу гармоніками

Тепер, коли эквализацию ми виконали, хотілося б весь вокал наситити загальними гармоніками і зробити ще більш яскравіше. Раджу використовувати Color Tone Pro від Triton Digital. Він імітує аналогове обладнання відомих виробників. Вибираємо прессет LA2. Warm, Color виставляємо за смаком.